Mi a különbség a kezelések között?

Az excimer lézeres látásjavításnak két fajtája létezik ma a világon:

• felszín alatti lebenykészítéses kezelések: FemtoLasik (=iLasik =IntraLasik), Lasik
  • felszíni kezelések: PRK, cPRK, Lasek, EPI-Lasik

A két kezelési technika alapvetően abban különbözik egymástól, hogy a szem legfelső rétegének, a szaruhártya felszínének eltávolításával vagy ennek megőrzésével, egy lebeny alatt történik a lézeres dioptria korrekció.

A legújabb, legfejlettebb és egyúttal legkedveltebb technológia ma a világon a FemtoLasik.
Az utóbbi években ugrásszerűen növekedett a lebenyes kezelések száma és jelentősen  visszaszorultak a felszíni beavatkozások. Jelenleg Nyugat-Európában 90% fölött van a FemtoLasik eljárást választók száma és nem érik el a 10%-ot a PRK kezelések.
A lézeres látásjavítás evolúciójában a csúcstechnikát a CustomVue® típusú FemtoLasik kezelés képviseli ma világszerte, melyet hazánkban egyedül a mi lézeközpontunk végez.

A két fajta kezelés között a látásélményt és a kellemetlenségeket tekintve jelentős különbségeket tapasztal a páciens a kezelés utáni napokban, hónapokban attól függően, melyik kezelés eljárással történt a dioptria korrekció:

A lebenyképzéses, 2 lézeres kezelések (FemtoLasik) esetén a kezelés és az azt követő időszak is fájdalommentes.
A kezelés utáni napon már:
 - nincs fájdalomérzet, nincs kellemetlenség és nincs fényérzékenység sem
- szinte teljes és stabil a látásélesség
- folytathatók a megszokott napi tevékenységek, akár a munkavégzés is
- a páciens élesen látja a számítógép monitorát, telefonja kijelzőjét és a távoli tárgyakat is
- kevesebb kontrollra és kevesebb szemcseppre van szükség
- csak 3 hónapig kell óvni a szemet az UV fénytől

FemtoLasik esetén pácienseink választhatják a kezelést CustomVue® technológiával is, mely teljesen egyénre szabott, hullámfront-vezérelt lézerkezelés, s ennek köszönhetően bizonyítottan a lehető legjobb látásélességet nyújtja.

A felszíni, 1 lézeres beavatkozások (PRK) esetén az első 2-3 nap fájdalmas, kellemetlen, erős fényérzékenység jellemző.
- A látásélesség hullámzó az első hetekben és csak 1 – 4 hét múlva éri el a végleges állapotát.
- A kezelés után feltétlenül szükség van min. egy hét otthon tartózkodásra, betegállományra.
- Gyakoribb ellenőrzésre és több szemcseppre van szükség a kezelés utáni 6 hónapban.
- 6 hónapig kell óvni a szemet az UV fénytől.

Mint minden orvosi beavatkozásnak, így a lézeres látásjavításnak is van kockázata, előfordulhat nem kívánatos következmény, szövődmény. Ezek előfordulási gyakorisága rendkívül ritka.